Laten we hopen dat 2025 ons Zalmvissers meer vreugde brengt
Welnu, WUF heeft een aantal interessante aantallen jongen geproduceerd door middel van elektrobevissing, dus er moeten meer vissen paaien dan we denken? Is dat wat ze zeggen? Misschien kiezen ze andere plaatsen om te elektrobevissen, plaatsen die meer geschikt zijn voor jongen en vergelijken ze die dan. Hoe waren de parr-cijfers?Mijn enthousiasme wordt erg dun met alles wat ik doe voor/op de rivier. Dus ik wil iets van echte betekenis om mijn Mojo te doen herrijzen.
Het is de hoogste tijd dat ze in Ross een museum bouwen voor de zalm, zoals ze in Kelso hebben gedaan, zo ver is het gekomen en lokale politici hebben geen interesse in de lokale bevolking.Velen van ons zeggen al 20 jaar of langer hetzelfde.
Toen SMS WUF oprichtte, waren ze een geldige organisatie en deden ze veel goed werk.
Helaas werden, zoals de meeste goede doelen, de governance trustees gekozen door het WUF-management en waren ze totaal ineffectief of afwezig.
WUF richtte zich toen volledig op het verkrijgen van subsidies om de groeiende salarisadministratie te financieren toen ze een imperium opbouwden.
Ze werden enorm geholpen door de EU en de Kaderrichtlijn Water, die alle tuinierwerk betaalde dat ze hebben ondernomen.
Zonder EU-subsidies nemen ze nu al het geld dat ze kunnen krijgen van waar ze maar kunnen, zoals NRW etc., die ze geacht worden te controleren. Nadat ze hun eigen salarisadministratie van meerdere miljoenen ponden hebben betaald, geven ze het vervolgens door aan de vervuilers om zich te gedragen en zich aan de wet te houden.
Ze zijn totaal corrupt en hebben geen effectieve verantwoordingsplicht.
1988 was de VERKLAARDE ROD-vangst op de WYE, exclusief netten en stropen, 6454
2024 was de totale ROD-vangst 188
Goed gedaan inderdaad - Waar heb je je vis gehaakt?Succes! Ik heb vorig seizoen 31 dagen op de Wye gevist, hoewel er veel korte dagen waren vanwege de slechte omstandigheden. Landde 1 zalm en verloor er nog twee. Maar als zalmvissers zijn we voor altijd optimistisch.
Ik zou het “normaal gesproken” met je eens zijn, maar ik kan me niet herinneren wanneer de laatste keer was, zie de blogs van Geoff Franks, dat de vissen die het systeem op hadden moeten zwemmen vanwege hoog water, zijn verschenen. Daarom denk ik nog steeds dat er een betere kans is om een “rustende” vis te vinden als de lagere secties bevisbaar zijn.In een jaar met “normale” omstandigheden is het onwaarschijnlijk dat de waterstanden aan het begin van het seizoen laag genoeg zullen zijn voor Upper Bigsweir. Deze sectie komt normaal gesproken later in het jaar tot zijn recht. Gwent Anglers is vergelijkbaar en ligt slechts een mijl of zo boven Monmouth, dus heeft lagere waterstanden nodig. Wat de rest betreft, het zijn allemaal bekende secties van het vroege seizoen. Als we aanhoudend hoog water hebben, kijk dan boven Hereford, anders van Ross naar Hereford.
Oh, en het bezit van een spinhengel (naast een vliegenhengel) is ook aan te raden.
Beneden Ross heeft de laatste paar seizoenen nauwelijks een lijn nat gemaakt voor juni.Ik moet het oneens zijn. Kijk maar naar de vangsten in maart en april vorig jaar. In dit vroege deel van het seizoen hadden we lange periodes van hoog water en de grote 3 zee winter vissen renden er recht doorheen. Pas toen de 2 zee winter run op gang kwam, kwam de lagere rivier echt op gang
Ja, zoals ik zeg, ik hoop dat de regen de komende weken mild zal zijn en dat het tot die niveaus zal zijn gedaald, want ik heb dit jaar wat vis in een lagere beat. Terwijl ik schrijf, ben ik mijn oude abu baitcasters aan het strippen en onderhouden, klaar voor wat houten Devon minnow actie.De rivier moet onder de 0,9 - 1,0 meter komen bij Redbrook om te beginnen met vissen beneden Monmouth. Huidige hoogte proberen rond Ross, hoger Whitney