Salmon Fishing Forum banner
81 - 100 of 142 Posts
De afgelopen 2-3 weken ben ik aan het zeeforel vissen op onze sectie bij YFFC op de Ribble. Op veel avonden is de rivier veranderd in schuim - zie de. Eerste foto als voorbeeld. Als het donker wordt, wordt het erger. Verrassend genoeg is dit de volgende ochtend allemaal verdwenen, maar het herhaalt zich de volgende dag. Het is te vroeg om met de vinger te wijzen, maar het is heel vreemd dat dit bijna dagelijks gebeurt. Het is niet alleen dat het nachtvissen op zeeforel vrijwel onmogelijk maakt, maar het is zo zorgwekkend dat dit schuim op wonderbaarlijke wijze verschijnt als het donker wordt en 'wegspoelt' bij het eerste licht. Ik heb toegang tot een video die het ergste ervan om middernacht laat zien. Het kan geen natuurlijk fenomeen zijn. De EA zal niets doen tenzij metingen problemen aantonen of er vissterfte is. Ik zou echter alle anderen die op de Ribble vissen boven of onder de YFFC-secties willen vragen om te beschrijven of ze dezelfde omstandigheden zijn tegengekomen tijdens het nachtvissen. De 2 afbeeldingen tonen dezelfde sectie in de schemering en vroeg in de ochtend. De video zou u schokken.

Image

Image

De afgelopen 2-3 weken ben ik aan het zeeforel vissen op onze beat bij YFFC op de Ribble.
Op veel avonden is de rivier veranderd in schuim - zie de. Eerste foto als voorbeeld. Als het donker wordt, wordt het erger.
Verrassend genoeg is de ochtend erna alles opgelost, maar het herhaalt zich de volgende dag.
Het is te vroeg om met de vinger te wijzen, maar het is heel vreemd dat dit bijna dagelijks gebeurt.
Het is niet alleen dat het nachtvissen op zeeforel vrijwel onmogelijk maakt, maar het is zo zorgwekkend dat dit schuim op wonderbaarlijke wijze verschijnt als het donker wordt en 'wegspoelt' bij het ochtendgloren.
Ik heb toegang tot een video die het ergste om middernacht laat zien.
Het kan geen natuurlijk fenomeen zijn.
De EA zal niets doen tenzij metingen problemen aantonen of er vissterfte is. Ik zou echter alle anderen die op de Ribble boven of onder de YFFC-beats vissen, willen vragen te beschrijven of ze dezelfde omstandigheden zijn tegengekomen tijdens het nachtvissen.
De 2 afbeeldingen tonen dezelfde beat in de schemering en de vroege ochtend. De video zou u schokken.

Op de eerste foto de schuim vlakbij de camera negeren, maar kijk naar de rivier naar de verre oever. Het zit vol schuim.
De afgelopen 2-3 weken ben ik aan het zeeforel vissen geweest op onze stek bij YFFC op de Ribble.
Op veel avonden is de rivier veranderd in schuim - zie de. Eerste foto als voorbeeld. Als het donker wordt, wordt het erger.
Verrassend genoeg is dit de volgende ochtend allemaal verdwenen, maar het herhaalt zich de volgende dag.
Het is te vroeg om met de vinger te wijzen, maar het is heel vreemd dat dit bijna dagelijks gebeurt.
Het is niet alleen dat het nachtvissen op zeeforel vrijwel onmogelijk maakt, maar het is zo zorgwekkend dat dit schuim op wonderbaarlijke wijze verschijnt als het donker wordt en 'wegspoelt' bij het eerste licht.
Ik heb toegang tot een video die het ergste ervan om middernacht laat zien.
Het kan geen natuurlijk fenomeen zijn.
De EA zal niets doen tenzij metingen problemen aantonen of er vissterfte is. Ik zou echter alle anderen die op de Ribble boven of beneden de YFFC-stekken vissen, willen vragen te beschrijven of ze dezelfde omstandigheden zijn tegengekomen tijdens het nachtvissen.
De 2 afbeeldingen tonen dezelfde stek in de schemering en vroeg in de ochtend. De video zou je schokken.
Ik heb een paar jaar geleden iets soortgelijks gemeld op de benedenloop van de rivier, hoewel het overdag gebeurt. Plotselinge verschijning van schuim op het water waar je bijna je horloge op kunt zetten, samenvallend met de afwastijden, midden in de ochtend en vroege avond? Ik weet niet zeker of er iets is gevonden of gedaan?

Ik heb nogal wat van hetzelfde schuim gezien dat maandenlang in kleine achterwateren werd vastgehouden. We hebben een verandering in de kleur van de rivier opgemerkt tijdens het vissen en de niveaus zijn nooit veranderd. Het is fijn om te horen dat er vissen in jullie systeem zitten.

Gisterenmiddag tot het donker. De Ribble zakte weer, maar een goede hoogte om te vissen. Veel groen snotachtig onkruid op de oevers in het riet en de stenen en nog steeds een flink stuk in het water. Wederom was het water erg donker en zat er behoorlijk wat schuim op. Ik schrijf dit toe aan veenkleuring!. Met het lage water van de lente, en slechts af en toe een kleine spoeling, heb ik meestal gemerkt dat het veen niet wordt weggespoeld of waarschijnlijk niet voldoende wordt verdund door de lagere stromen. Als gevolg daarvan blijft het veel langer hangen, of het is gewoon langer duidelijk zichtbaar. Goede oevertoppers of meer aanhoudende waterhoogtes lijken de effecten ervan meer te verdunnen!. Zag één vis de hele sessie, kon niet zien wat het was, ofwel een kleine zalm of een goede zeeforel, liet zich zien op een onhandige plek en hoewel ik hem kon bedekken, was het niet om de vlieg te kauwen. Eindelijk ben ik erin geslaagd om van de grond te komen met een kleine grilse die er al een tijdje in zat. Ik begon net aan het begin van een poel in hooguit een voet water, werkte de kop gewoon stukje bij beetje uit, niet genoeg lijn om de hengel te belasten en de 3e worp ging een beetje schuin in het snellere water. Ik zag de plons en moest wachten om iets te voelen voordat de lijn strak trok en de vis mentaal werd. Helaas spuugde hij bloed en stierf in het net. Dat is pas de 3e vis die ik in 12 jaar op de Ribble heb gedood, de kleine dubbel zat recht in zijn keel.. In een andere poel had ik 5 kleine bruintjes recht in de staart en het was 21.00 uur in mijn laatste poel van de sessie toen ik een zeeforel van 2 pond had die terugging. Het leek erop dat de rivier de hele middag/avond dood was, zonder dat er iets te zien was, zelfs geen bruintjes of kopvoorn. Het was fijn om weer buiten te zijn! en goed om de aap van de rug te krijgen, ook al voelde ik me schuldig over de gevolgen!. Het weerbericht zei dat het in de vroege avond zou gaan regenen, dus deed ik de waadjas aan - en kookte daarvoor, ook al regende het niet. Pedro.

Gisterenmiddag gevist tot ongeveer 19.00 uur...zag twee goede jonge zalmen...ze wilden niet op de vlieg happen...dus mogelijk trekkende vissen...had echter een goede kopvoorn op de vlieg...ongeveer 4 pond...voelde als een baksteen aan het einde...haha...

Ik kreeg laatst een e-mail waarin stond dat de EA overweegt wijzigingen aan te brengen in de statuten voor het Ribble-stroomgebied, zoals het terugzetten van alle zalm (dat doen al heel wat van ons), het gebruik van weerhaakloze haken, het verbieden van het vissen met wormen, beperkingen op de haakgrootte en het aantal, en een sea trout slot limit (boven- en ondergrens voor het behoud).

U kunt de enquĂŞte hier invullen.
EA richt zich eerder op vissers dan op waterbedrijven, boeren en (natuurlijk) het ruimen van vogels.

Image

Voorgestelde nieuwe nationale verordeningen van het Environmental Agency (EA)

Geachte lid,

U weet wellicht dat het Environmental Agency (EA) nieuwe nationale verordeningen ontwikkelt die een aanzienlijke impact kunnen hebben op het vissen op zalm en zeeforel in heel Engeland, inclusief het stroomgebied van de Ribble. Deze voorstellen omvatten:
🔍 EA Informele voorstel Hoogtepunten:
  • Verplichte catch and release voor zalm in rivieren die zijn geclassificeerd als “At Risk” of “Probably At Risk” (waaronder de Ribble)
  • Verbod op wormvissen
  • Gebruik van alleen weerhaakloze haken
  • Limieten op haakgrootte en -aantal
  • Zeeforel slotlimiet (boven- en ondergrens voor het behoud)
Als u hun online enquĂŞte wilt invullen om de meningen van leden over deze voorstellen te verzamelen, volg dan de onderstaande link:

📌 Klik hier om de enquête te openen

Ik ben grotendeels voorstander van die veranderingen, maar ik weet niet zeker namens wie die enquĂŞte is? Het is geen overheidsdocument en ik ben niet geneigd het in te vullen als ik niet weet wat er met de gegevens gaat gebeuren. Wie probeert het te achterhalen en met welk doel? Er staat North West Angling Trust, maar ik kan via die link niet zien waarom ze het vragen en ik kan het niet op hun site vinden. Plus, als ik het kan invullen en geen lid ben, hoe kan het dan de meningen van leden verzamelen?

Gisterenmiddag tot donker buiten. De Ribble was weer laag aan het worden, maar een goede hoogte om te vissen. Veel groen snotachtig onkruid op de oevers in het riet en de stenen en nog steeds een flink stuk in het water. Nogmaals, het water was erg donker en bevatte behoorlijk wat schuim. Ik schrijf dit toe aan veenkleuring!. Met het lage water van de lente, en slechts af en toe een kleine spoeling, heb ik meestal geconstateerd dat het veen niet wordt weggespoeld of waarschijnlijk niet voldoende wordt verdund door de lagere stromen. Als gevolg daarvan blijft het veel langer hangen, of het is gewoon langer merkbaar. Goede oevertoppers of meer aanhoudende waterstanden lijken de effecten ervan meer te verdunnen!. Zag één vis de hele sessie, kon niet zeggen wat het was, ofwel een kleine zalm of een goede zeeforel, verscheen op een onhandige plek en hoewel ik het kon bedekken, was het niet om de vlieg te kauwen. Eindelijk ben ik erin geslaagd om van de start te komen met een kleine grilse die er al een tijdje was. Ik begon net aan de kop van een poel in hooguit een voet water, werkte de kop stukje bij beetje uit, niet genoeg lijn om de hengel te belasten en de 3e worp ging een beetje schuin in het snellere water. Ik zag de plons en moest wachten om iets te voelen voordat de lijn strak trok en de vis mentaal werd. Helaas spoot hij bloed en stierf in het net. Dat is pas de 3e vis die ik in 12 jaar op de Ribble heb gedood, de kleine double zat helemaal in zijn keel.. In een andere poel had ik 5 kleine Brownies helemaal in de staart en het was 21.00 uur in mijn laatste poel van de sessie toen ik een zeeforel van 2 pond had die terugging. Het leek erop dat de rivier de hele middag/avond dood was, zonder dat er iets te zien was, zelfs geen Brownies of kopvoorn. Het was fijn om weer buiten te zijn! en goed om de aap van de rug te krijgen, ook al voelde ik me schuldig over de gevolgen!. Het weerbericht zei dat het vroeg in de avond zou gaan regenen, dus deed ik de waadjas aan - en kookte ervoor, ook al regende het niet. Pedro.
Goed gedaan Pete, goed om te horen dat je van de start af bent. Hoewel ik me niet wil mengen in de politiek van de nieuwe EA 'consultatie' (d.w.z. al beslist), had je je dode vis terug moeten leggen om met de buik omhoog weg te drijven. Net als jij heb ik al meer dan 13 jaar geen vis gedood uit lust, maar ik heb er in de jaren daarna drie zien sterven door diepe haking. Eén was de laatste vers binnengekomen, met luizen besmette oktober grilse die een gast van mij op Low Moor met een vlieg ving, diep gehaakt op een maat 12 vlieg, hij stierf gewoon toen hij werd geschept, werd bleek en stierf. Ik nam het als de ene vislimiet van mijn club. De andere twee waren verse Springers op vlieg in Clitheroe die mijn maat 10 double opslokten en doodbloedden. Ze met de buik omhoog zien wegdrijven, raakte me echt. De Ribble heeft al jaren 100% of een percentage daaronder bereikt, dus waarom verplichte regels opleggen? Ik weet dat sommige rivieren en gebieden een hoger percentage vissen nemen, maar pak het per stroomgebied aan. De EA zal ongetwijfeld stellen dat het niet afdwingbaar is gezien de vermindering van de middelen, maar hoe willen ze de worm-BSN voor zalm beheren als je met de worm op andere soorten in gemengde visserijen kunt vissen? Hoewel ik zelden met de worm vis, zal het verbod veel kleine clubs op kleine rivieren die niet geschikt zijn om te vliegvissen, doen mislukken. Het zal ook voorkomen dat sommige onbeweeglijke vissers die niet urenlang kunnen waden/staan, om nog maar te zwijgen van beken die 3 of 4 stijgingen in hun seizoen meemaken. Gelukkig is de Ribble daar geen van, maar ik heb vrienden in comités in clubs op de Cumbrian Esk, Irt, Annas etc. waar de meerderheid van het vissen met de worm in laag water plaatsvindt, ze retourneren al hun vangst en slaan onmiddellijk toe om diepe haking te voorkomen. Die clubs zullen ondergaan. Ervan uitgaande dat het wormverbod komt door diepe haking, heb ik nog nooit een met een worm gevangen vis hoeven doden door diepe haakbloedingen, maar ik heb er veel op spinner en een aantal op vlieg, voornamelijk springers. Ik ben voor het vrijlaten van vissen, maar beperkingen luiden de doodsklok voor de sport op veel rivieren. Sorry Pedro voor het kapen van je succesbericht!

Goed gedaan Pete, goed om te horen dat je van start bent. Hoewel ik me niet wil mengen in de politiek van de nieuwe EA 'consultatie' (d.w.z. al besloten zaak) zou je je dode vis terug moeten leggen om met de buik omhoog weg te drijven. Zoals jij heb ik al meer dan 13 jaar geen vis gedood uit lust, maar in de jaren daarna heb ik er drie zien sterven door diepe haking. Eén was de laatste vers binnengekomen, geluiste oktober grilse die een gast van mij ving op de vlieg bij Low Moor, diep gehaakt op een maat 12 vlieg, hij stierf gewoon toen hij werd geschept, werd bleek en stierf. Ik nam het als de ene vislimiet van mijn club. De andere twee waren verse Springers op de vlieg bij Clitheroe die mijn maat 10 dubbel inslikten en doodbloedden. Ze met de buik omhoog zien wegdrijven, raakte me echt. De Ribble heeft al jaren 100% of een percentage daaronder gehaald, dus waarom verplichte regels opleggen? Ik weet dat sommige rivieren en gebieden een hoger percentage vissen innemen, maar pak het per stroomgebied aan.
De EA zal ongetwijfeld stellen dat het niet afdwingbaar is gezien de vermindering van de middelen, maar hoe willen ze het wormverbod voor zalm aanpakken als je met wormen kunt vissen op gemengde visserijen? Hoewel ik zelden met de worm vis, zal het verbod veel kleine clubs op kleine spate-rivieren die niet geschikt zijn voor de vliegvisserij, doen instorten. Het zal ook voorkomen dat sommige immobiele vissers die niet urenlang kunnen waden/staan, om nog maar te zwijgen van spate-stromen die 3 of 4 stijgingen in hun seizoen meemaken. Gelukkig is de Ribble daar geen voorbeeld van, maar ik heb vrienden in comités van clubs aan de Cumbrian Esk, Irt, Annas etc. waar de meerderheid van het vissen met de worm in laag water gebeurt, ze al hun vangst terugzetten en onmiddellijk toeslaan om diepe haking te voorkomen. Die clubs zullen ten onder gaan. Ervan uitgaande dat het wormverbod komt door diepe haking, heb ik nog nooit een met worm gevangen vis hoeven doden door diepe haking, maar ik heb er wel veel op spinner en een aantal op de vlieg, voornamelijk springers. Ik ben helemaal voor het terugzetten van vissen, maar beperkingen luiden de doodsklok voor de sport op veel rivieren. Ik trek ook het classificatiesysteem van de EA in twijfel, dat onlangs publiekelijk verklaarde dat de Tyne faalde en daarbij data van tellers aanhaalde, terwijl tellers al maanden van de laatste paar seizoenen buiten werking waren. De Border Esk heeft dit jaar zijn beste beentje voorgezet, goede runs, geweldige vangsten die geheim werden gehouden, ja, maar de EA zegt dat de zalm op het punt staat uit te sterven. Hoe kan een organisatie van niet-geschikte, onderbemande Quangos, waarvan velen geen vissers zijn of geen begrip hebben van de levenscyclus of cyclische looptijden van onze iconische soorten, permanente veranderingen in de wetgeving aanbrengen die de toekomst (de dood) van de sport waar we van houden, beïnvloeden? Wij vissers zijn de beheerders van de rivieren, we zorgen voor de soorten en koesteren ze, we melden vervuiling, stroperij, maar er wordt niet naar onze mening geluisterd. Ik zal mijn reactie op de consultatie geven, maar ik weet dat er niet naar me geluisterd zal worden. Het enige acceptabele verbod is het verbieden van verbieden, laat ons vissers, riviertrusts en regionale adviseurs de stroomgebieden beheren. Niet een of andere acne-lijdende postdoctorale stagiair die de toekomst beslist op basis van gebrekkige gegevens. Sorry Pedro voor het kapen van je succespost! Rant voorbij.
Precies!
De EA moet zich concentreren op het verbeteren van de waterkwaliteit, de habitat en het vangen van stropers. Laat de vissers met rust.

Ik ben grotendeels voorstander van die veranderingen, maar ik weet niet zeker namens wie die enquĂŞte is? Het is geen overheidsdocument en ik ben niet geneigd om het in te vullen als ik niet weet wat er met de gegevens gaat gebeuren. Wie probeert erachter te komen en met welk doel? Er staat North West Angling Trust, maar ik kan via die link niet zien waarom ze het vragen en ik kan het ook niet op hun site vinden. Bovendien, als ik het kan invullen en geen lid ben, hoe kan het dan de meningen van leden verzamelen?
Ik heb de enquĂŞte gemaakt namens de North West Angling Trust Fisheries Consultative Council (NWATFCC) en ik ben blij om dit te verduidelijken.

NWATFCC is een regionale, door vrijwilligers geleide instantie die verschillende adviesorganen samenbrengt, zoals de Ribble Fisheries Consultative Association (RFCA), en de belangrijkste stroomgebieden in het noordwesten vertegenwoordigt: Ribble, Lune, Kent, Derwent, Eden, Border Esk en anderen.

Het doel van de enquĂŞte is om gestructureerde feedback te verzamelen van vissers in het noordwesten voorafgaand aan de formele consultatie van het Environment Agency over voorgestelde nationale verordeningen voor zalm en zeeforel. Hierdoor kunnen zowel individuele stroomgebieden als NWATFCC als geheel de lokale meningen van vissers begrijpen op basis van echte gegevens, niet op basis van anekdotes of aannames.

Op de laatste NWATFCC-vergadering presenteerde de EA hun ontwerpvoorstellen en werd afgesproken dat het verzamelen van meningen op stroomgebiedniveau waardevol zou zijn. Om dat te ondersteunen, werd afgesproken dat we een enquĂŞte zouden houden om meningen op een zinvolle en consistente manier vast te leggen.

Tot nu toe hebben we ongeveer 350 reacties uit de hele regio ontvangen en de inzichten zijn van onschatbare waarde geweest voor het identificeren van thema's, steun en zorgen in verschillende rivieren.

Om uw vraag te beantwoorden: nee, u hoeft geen lid te zijn van een specifieke organisatie om het formulier in te vullen. De informele consultatie van de EA staat open voor alle belanghebbenden: vissers, clubs, oevereigenaren, landeigenaren of iedereen die geĂŻnteresseerd is in onze rivieren.

Dit is slechts een pre-consultatiestap om lokale betrokkenheid en vertegenwoordiging te helpen informeren voorafgaand aan de formele deadline van de EA op 7 oktober 2025. Ter referentie: vergelijkbare enquĂŞtes worden nu ook onafhankelijk aangenomen en uitgevoerd in andere regio's, waaronder het zuidwesten.

Ik hoop dat dit u geruststelt - en als u nog andere vragen heeft, help ik u graag verder.

Ik ga je hier niet op aanvallen.
Sportvissers zijn een gemakkelijk doelwit, wat een schande is, gezien het feit dat wij de echte beheerders van de rivieren zijn en de dagelijkse ogen op de impact op onze waterwegen en vissen.
Elk wapen dat kan worden gegeven aan de tandeloze en (in het algemeen als) nutteloze EA is een wapen teveel.
Catch and release, weerhaakloze haken, verboden op dit en dat voor sportvissers zijn onbelangrijk in vergelijking met de rioolwaterlozingen, slechte landbouwpraktijken, waterwinning, slechte aquacultuur, decimering van prooivissen door offshore visserij, het opslokken van jonge vissen door vogels (en voordat iemand zegt dat vogels geen impact hebben - open je ogen), en klimaatverandering.

Kortom, stop met het proberen sportvissers te beperken en dwing de machthebbers om verantwoordelijk te handelen en te doen wat ze zouden moeten doen om voor ons milieu te zorgen.
Regeringen hebben jaar na jaar niets gedaan om betere praktijken af te dwingen, omdat het simpelweg niet stemwaardig is.

We zijn een gemakkelijk doelwit. Stop met op ons te schieten en draai de houwitsers om.

81 - 100 of 142 Posts