Salmon Fishing Forum banner
641 - 660 of 1,745 Posts
Aan de positieve kant, het zal in ieder geval niet verslechteren als het in het donker wordt bewaard. Blijkbaar zorgt zonlicht er ook voor dat wijn vrij snel achteruitgaat.
Ik kreeg ooit van iemand die het zou moeten weten te horen dat een fles fatsoenlijke mout weinig zal veranderen tot ongeveer half leeg.
Daarna, en afhankelijk van hoe lang het wordt bewaard, zal het evolueren, waarbij aroma's verdampen in de lege ruimte.

Merk op dat ik "evolueren" zei, niet verslechteren.:)

Bezocht Whisky Galore bij de Tyndrum Green Wellie Stop vandaag op weg naar huis.
Indrukwekkende kleine plaats verborgen aan de achterkant van het toeristische deel.
Zeker een bezoek waard als je passeert.:)

Constantine Stores is een winkel als geen ander en bevindt zich toevallig hier in het zuidwesten. Aan de voorkant is het gewoon een normale Spar/One Stop-achtige winkel, maar ga naar achteren en het is een ander verhaal. Het goede nieuws is dat ze online verkopen aan:

Single Malt Whisky - Koop Single Malt Whisky Online - Drink Finder

De hoeveelheid whisky die ze op voorraad hebben, is indrukwekkend:-

Campbeltown (15)
Highland (123)
Island (68)
Islay (75)
Lowland (13)
Speyside (182)

Glenlivet 25 jaar oude Silver Jubilee - Koop Glenlivet 25 jaar oude Silver Jubilee Online - Drinkfinder

Ik ben op geen enkele manier met hen verbonden, maar ik dacht dat ik het woord zou verspreiden. Als er een whisky is die je nergens anders kunt vinden, zijn ze altijd een poging waard. Een paar jaar geleden vond ik daar de laatste drie flessen ter wereld van een bijzonder zeldzame druppel voor een klant van mij.

Een brutale kleine deal bij Co-op op dit moment!\n\nNiets super fancy, maar Glenlivet's Founder's Reserve voor ÂŁ22 per fles.\n\nHet is een heerlijk klein dram - erg warm met een zoete karamel afdronk.....vanavond weer ingeslagen. Een koopje voor die prijs.
\nKreeg een fles van het bovenstaande als bedankje en moet zeggen dat ik het met westie eens ben, inderdaad erg lekker. Geen fan van de geen leeftijdsvermelding, maar desalniettemin erg plezierig.

Zoals vermeld in een andere post.
Het Glen Esk hotel in Edzell heeft nu een ongelooflijk portfolio van whisky's.
Veel daarvan vanaf ÂŁ 40,00+ per nip, wat een beetje steil lijkt.
Ik denk dat ik liever mijn eigen fles voor ÂŁ 40,00 zou halen.
Er zijn veel verschillende lokale flessen, waaronder Esk van Hillside, die al lange tijd niet meer in productie is.

Proost
Mows

Attachments

Zoals vermeld in een andere post.
Het Glen Esk hotel in Edzell heeft nu een ongelooflijke portfolio van whisky's.
Veel daarvan vanaf ÂŁ40,00+ per nip, wat een beetje steil lijkt.
Ik denk dat ik liever mijn eigen fles koop voor ÂŁ40,00
Er zijn veel verschillende lokale flessen, waaronder Esk van Hillside, die al lange tijd niet meer in productie is.

View attachment 10103 View attachment 10104 View attachment 10105

Proost
Mows
Je moet voorzichtig zijn wanneer een bar een groot aantal zeldzame en dure drams beschikbaar heeft. Sommige zullen al lange tijd open zijn geweest met een enkele gemeten schenking die af en toe wordt gedaan. Ze staan vaak in het licht en kunnen plankverlichting boven en onder hebben. De whisky wordt dagelijks opgewarmd en afgekoeld, misschien maar een paar graden - dat kan de inhoud beschadigen. De lucht in de fles zal verzadigd zijn met de aroma's en zodra deze wordt geopend, zal deze eruit stromen, dan terug op de plank en het proces begint opnieuw, waardoor mogelijk de resterende inhoud wordt afgebroken.

Je moet voorzichtig zijn als een bar een groot aantal zeldzame en dure drams beschikbaar heeft. Sommige zullen al lange tijd open zijn geweest met een enkele afgemeten hoeveelheid die af en toe wordt geschonken. Ze staan vaak in het licht en kunnen plankverlichting boven en onder hebben. De whisky wordt dagelijks verwarmd en afgekoeld, misschien maar een paar graden - dat kan de inhoud beschadigen. De lucht in de fles zit vol met aromaten en zodra hij wordt geopend, stroomt die eruit, dan terug op de plank en het proces begint opnieuw, waardoor mogelijk de resterende inhoud wordt afgebroken.
Klinkt als een goed excuus om je goede whisky niet te lang in de fles te laten liggen!;):D
Mike

Je moet voorzichtig zijn als een bar een groot aantal zeldzame en dure drams beschikbaar heeft. Sommige zullen al lange tijd open zijn geweest met een enkele gemeten schenking zo nu en dan. Ze staan vaak in het licht en kunnen plankverlichting boven en onder hebben. De whisky wordt dagelijks opgewarmd en afgekoeld, misschien maar een paar graden, wat de inhoud kan beschadigen. De lucht in de fles zit vol met aromaten en zodra deze wordt geopend, stroomt deze eruit, dan terug op de plank en het proces begint opnieuw, waardoor de resterende inhoud mogelijk wordt afgebroken.
Mijn ongeopende flessen staan in een kast die grenst aan een kolenkelder buiten.
Koel, maar nooit te koud.
Geopende spullen staan in de drankkast en staan nooit in het daglicht of worden beĂŻnvloed door kunstlicht.:)

Vergelijk dit met de flessen van Kenny Kingfisher, die zelden, zo niet nooit, het daglicht zien.:D

Constantine Stores is een winkel als geen ander en bevindt zich toevallig hier in het zuidwesten. Aan de voorkant is het gewoon een normale Spar/One Stop-achtig iets, maar ga naar achteren en het is een ander verhaal. Het goede nieuws is dat ze online verkopen aan:

Single Malt Whisky - Koop Single Malt Whisky Online - Drink Finder

De hoeveelheid whisky die ze op voorraad hebben is indrukwekkend:-

Campbeltown (15)
Highland (123)
Island (68)
Islay (75)
Lowland (13)
Speyside (182)

Glenlivet 25 jaar oude Silver Jubilee - Koop Glenlivet 25 jaar oude Silver Jubilee online - Drinkfinder

Ik ben op geen enkele manier met hen verbonden, maar ik dacht dat ik het woord zou verspreiden. Als er een whisky is die je nergens anders kunt vinden, zijn ze altijd het proberen waard. Een paar jaar geleden vond ik daar de laatste drie flessen ter wereld van een bijzonder zeldzame druppel voor een klant van mij.
Wat is er gebeurd met Burns Stewart's 'Wallace'?

641 - 660 of 1,745 Posts