Salmon Fishing Forum banner

Terug in het zadel - Klassieke Vliegen

327 views 16 replies 14 participants last post by  Aleksandr ;)  
#1 ·
Image

Ik heb al een tijdje geen klassieker meer gebonden, dus ik dacht dat het tijd was om een Baron en Silver Doctor op antieke 1/0 haken te binden.
Vergeten hoe moeilijk deze zijn... Niet perfect, maar leuk om wat oefening te krijgen.

#4 ·
View attachment 114894
Ik heb al een hele tijd geen klassieker meer gebonden, dus ik dacht dat het tijd was om een Baron en Silver Doctor te binden op antieke 1/0 haken.
Vergeten hoe moeilijk deze zijn... Niet perfect, maar leuk om wat oefening te krijgen.
Ga zo door. 👍
Je krijgt het uiteindelijk onder de knie 🫣😂

Prachtig , zoals altijd , Gary. 🙂

#11 ·
View attachment 114894
Ik heb al een hele tijd geen klassieker meer gebonden, dus ik dacht dat het tijd was om een Baron en Silver Doctor op antieke 1/0 haken te binden.
Vergeten hoe moeilijk deze zijn... Niet perfect, maar fijn om wat oefening te krijgen.
Je hebt er echt talent voor - ik zeker niet! Ik ben een beetje nieuwsgierig, want elk recept dat ik heb gezien voor de Silver Doctor heeft een Bronze Mallard overlay op de gemengde vleugel? Ook dacht ik dat de hoofdbedekking rode wol was. Op de foto lijkt het iets anders te zijn (zij het rood). Wat gebruik je als bron voor dressings - is het Kelson?

Groeten
NHP

ps. Ik heb een zwak voor een Silver Doctor. Na een paar Blue Charms waren het een paar van deze die ik in 1980 met mijn zakgeld van Dicksons (Edinburgh) kocht. Ik heb er nog steeds een.